vasael.ir

کد خبر: ۱۲۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰ - 18 November 2018

معرفی کتاب| نگاهی بر مالکیت فضای محازی زمین

وسائل ـ کتاب «مالکیت فضای محاذی زمین و احکام بهره‌برداری آن» از سوی حجت الاسلام محمد حسن نجفی‌راد در گروه مسائل فقهی و حقوقی پژوهشکده فقه و حقوق تهیه شده است.

به گزارش وسائل، امروز تحول کمی و کیفی در امکان بهره‌وری از فضای محاذی زمین در آسمان خراش‌ها، فروعات و مسائل جدیدی را گشوده است. بدون شک بهره‌گیری از فضای محاذی زمین در حد متعارف حق صاحب زمین است، اما، سخن در فراتر از حد متعارف است.

بر این اساس کتاب«نگاهی بر مالکیت فضای محازی زمین و احکام بهره برداری آن» در‌صدد پاسخگویی به این سؤال است که از نظر فقهی فضای فراتر از متعارف بدون هیچ محدودیتی تا«عنان‌السماء»متعلق به صاحب زمین است یا آنکه از مباحات و متعلق به عموم است یا جزو انفال به حساب می‌آید و در اختیار امام و دولت اسلامی است؟

اثر حاضر ضمن بررسی مبانی، تبیین آثار و احکام متفاوت هر کدام از دیدگاه‌ها و بیان نظریه‌ای روشن توانسته است برای نخستین بار فضای محاذی زمین را به عنوان موضوع مستقل فقهی ساماندهی کند و در اختیار پژوهشگران حوزه فقه و حقوق قرار دهد.

این کتاب به همت حجت الاسلام محمد حسن نجفی راد در گروه مسائل فقهی حقوقی پژوهشکده فقه و حقوق تهیه شده و از سوی نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قطع رقعی و در‌۲۶۱ صفحه به زیور طبع آراسته شده است./924/909/ح

 



معرفی کتاب| نگاهی بر مالکیت فضای محازی زمین

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۰۱ / ۰۳ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۱۸:۵۸
طلوع افتاب
۰۵:۵۹:۱۵
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۴۰
غروب آفتاب
۲۰:۰۷:۱۶
اذان مغرب
۲۰:۲۶:۱۳